20 de trucuri esentiale: Trimite mesajul potrivit audientei tale cu optimizare SEO on-site

De indata ce ai aflat care este targetul tau si ce cauta el, este timpul sa te axezi pe optimizare SEO, on-site.

Optimizare SEO a site-ului inseamna crearea paginilor asa incat sa raspunda nevoilor utilizatorilor in cautarile lor. Daca vorbim despre optimizare SEO on-site, ne axam in principal pe continut. Si, desi exista multe alte aspecte ale optimizarii SEO, acum ne vom axa doar pe continut.

Optimizare SEO = content de calitate

Din ce in ce mai multe intrebari ne sunt adresate despre importanta serviciilor de optimizare SEO pentru cresterea conversiilor si a companiei, per total. Specialistii in optimizare SEO iti ofera cateva trucuri (ne-am oprit la 20) pentru a sustine site-ul tau.

1.     Aplica documentarea facuta pe cuvintele-cheie

Dupa ce ai aflat ce cuvinte-cheie cauta utilizatorii tai, este timpul sa descoperi importanta lor in practica. In primul rand, aduna cuvintele-cheie cu subiecte similare si mesaj similar pe grupuri. E mai simplu sa trasezi paginile dupa setarea cuvintelor-cheie in grupuri.

Evalueaza SERP pentru fiecare cuvant-cheie si grupuri de cuvinte-cheie. Cateva caracteristici de ranking ale paginilor de care sa tii cont:

·        Sunt paginile incarcate de imagini si filme?

·        Contentul este prea lung sau scurt si concis?

·        Contentul este structurat in liste, bullet-uri, paragrafe?

Pentru o buna optimizare SEO on-site intreaba-te daca poti aduce valoare paginii tale, pentru a o face mai buna, decat competitia ta pe aceleasi keywords.

2.     Evita tacticile care iti pun clientii pe fuga: optimizare SEO nu inseamna content de dragul contentului!

Daca alegi servicii de optimizare SEO pentru site, alege calitate si nu pretui bugetul mic. De ce? Agentiile ce ofera bugete mici pot apela la tactici ce scad valoare site-ului tau. Continutul site-ului este acolo pentru a raspunde intrebarilor si nevoilor userilor. Pentru a-i ghida, pentru a-i face sa inteleaga scopul site-ului.

O agentie ce creeaza content doar de dragul contentului sau al ranking-ului poate face mai mult rau decat bine. In primul rand: clientul si apoi motoarele de cautare.

3.     Daca alegi servicii de optimizare SEO pentru site, evita continutul fara informatie relevanta

Daca la inceputuri, Google nu intelegea relatia dintre cuvinte, fraze si semantica iar majoritatea site-urile aveau pagina dedicata pentru fiecare cuvant-cheie, in ciuda faptului ca se canibalizau între ele, acum algoritmul s-a imbunatatit. Evita multiplicarea paginilor cu aproape acelasi continut SEO intrucat Google poate face diferenta intre continut de calitate si content slab.

4.     Ce putem spune despre duplicarea continului?

Duplicarea continutului se refera la contentul ce este folosit intre domenii sau intre pagini multiple ale aceluiasi domeniu. Din pacate, desi exista multe site-uri ce nu adauga valoare continutului publicat, ci pur si simplu multiplica informatia, Google incurajeaza continutul original, desi nu penalizeaza multiplicarea. Singurul risc este, a la long, pierderea userilor.

5.     Cat de multa valoare aduce cuvintele-cheie?

Adesea serviciile de optimizare SEO privesc contentul drept o aglomerare de cuvinte-cheie, cautate de clienti. Desi se crede ca umplerea materialelor cu keywords va aduce ranking, indiferent de respectarea repetarii cuvintelor-cheie, daca textul pare scris de un robot si nu aduce valoare informationala, puterea de crestere scade, la fel si traficul. Vezi pe site-ul celor de la mogu.ro care sunt acesti factori.

6.     Niciodata nu folosi content de calitata slaba sau content auto-generat

Fara doar si poate nu putem considera contentul auto-generat drept calitativ, ci dimpotriva. Continutul creat cu intentia manipularii ranking-ului si a motoarelor de cautare se recunoaste prin lipsa sensului la nivel de topica de fraza.

7.     Alege o agentie optimizare SEO pentru a creste site-ul in ranking

Te sfatuim sa alegi o optimizare SEO pentru cresterea afacerii tale, indiferent cat de atragatoare ar parea ofertele low-cost. Pana la urma, dincolo de ranking, scopul tau este sa aduci valoare cautarii userilor. Pentru a crea content relevant conteaza urmatoarele detalii:

·        Cauta cuvinte-cheie pentru care paginile tale pot intra in ranking

·        Identifica ce pagini au o pozitie buna

·        Determina ce calitati au acele pagini – cuvinte-cheie si informatie

·        Creeaza mereu content mai bun decat paginile cu care esti in competitie

Dincolo de content poti alege si alte modalitati de optimizare SEO on-site

1.     Header tags: paginile tale au nevoie de ele! Orice pagina ar trebui sa aiba intertitluri H1, care sa contina cuvantul-cheie al paginii respetive. Astfel creezi un site cu structura, usor de urmarit, cu sens.

2.     Linkurile interne sunt importante. Atunci cand adaugi link-uri interne din alte pagini de pe site, te asiguri ca motoarele de cautare iti gasesc paginile si ajuti userii sa iti vada intreg site-ul.

3.     Verifica accesibilitatea link-urilor!

4.     Atentie la Anchor text, adica la textul pe care il asociezi prin link, paginii tale. Este de preferat ca un hyperlink sa aiba cuvinte-cheie, si nu cifre sau coduri.

5.     Atentie la volumul de link-uri asociate unei pagini de site! Practic, cu cat exista o aglomerare mai mare a link-urilor pe o pagina, cu atat riscul de a pierde vizitatori si ranking scade. Poate fi considerat chiar lipsa de optimizare SEO, ci mai degraba continut slab si fara substanta.

6.     Despre optimizarea imaginilor: solutia este sa compresezi imaginile, intrucat ele iti pot ingreuna navigarea pe site. Conteaza si formatul pozelor. De exemplu, pentru animatii,foloseste GIF, pentru a pastra rezolutia ridicata folsoeste PNG, PNG-24 pentru imagini cu multe culori si PNG-8 pentru imagini cu mai putine culori. Pentru imagini carora nu e necesar sa le pastrezi rezolutia mare, foloseste JPEG.

7.     Atentie la Alt text: nu neglija descrierea imaginilor. Este un detaliu important intr-o buna optimizare SEO.

8.     Continutul trebuie sa fie usor de citit: atentie la snippets! Nu neglija importanta heading-urilor, a culorilor, a formatarii cu bullets, a paragrafelor ce impart textul, a diferentei de font – bold sau italic.

9.     Descrierea paginii trebuie sa aiba un tag unic in titlu.

10.  Nu neglija importanta descrierilor meta, nici in lungime, nici in relevanta!

11.  Structura URL conteaza in numele si organizarea paginilor!

12.  Fii clar in cum numesti pagina. Nu lasa numele pe pagina cu formatul de cifre, ce rezulta din coding, ci seteaza structura URL-ului pentru a oferi informatie relevanta despre pagina ta.

13.  Totul despre URL: in procesul de optimizare SEO conteaza lungimea, cuvintele-cheie din URL, separarea cuvintelor din URL, URL static.