Cea mai noua tendinta in alimentatie: dieta ortomoleculara!

Te-ai saturat de toate dietele minune, care iti promit o slabire spectaculoasa in doar cateva zile? Atunci incearca cea mai noua tendinta in alimentatie: dieta ortomoleculara!

Aport nutritional

Pentru a functiona la cote maxime, organismul nostru are nevoie de un anumit aport nutritional. Atunci cand celulele nu beneficiaza de nutrientii specifici, consumul de energie este afectat, radicalii liberi nu sunt neutralizati, reziduurile nu sunt eliminate, iar celulele imbatranesc si mor mai repede.

Cauzele kilogramelor in exces

Dieta ortomoleculara ia in calcul mai multi parametri precum obiceiurile alimentare, problemele ereditare, stilul de viata, stresul fizic sau psihic. Alimentele se impart in 3 categorii: strict interzise, obligatorii si de completare.

In primul rand, trebuie sa stii daca greutatea in exces este rezultatul unei alimentatii incorecte sau unor afectiuni endocrine, metabolice, hormonale sau psihiatrice. In cazul in care este vorba doar despre o alimentatie incorecta, regimul este mult mai simplu si rezultatele se obtin mai repede si sunt mai bune.

Insa, daca greutatea in exces este cauzata de o afectiune, lucrurile sunt mai complicate. De fapt, peste 2 treimi din pacientii supraponderali se incadreaza in aceasta categorie, a dismetabolicilor (afectiune care perturba metabolismul). Majoritatea dintre acestia sufera deja de diabet zaharat, iar echilibrarea nutritionala este mai grea.

In cazul dismetabolicilor, slabirea va fi mult mai lenta, regimul va fi unul mai greu de tinut, iar rezultatele se vor vedea in timp. Obezitatea afecteaza foarte mult aparatul cardiovascular si pancreasul, si de aceea principalul scop al acestei diete este sa reduca riscul bolilor cardiovasculare. Alimentele care forteaza pancreasul si aparatul cardiovascular sunt strict interzise.

Ce recomanda nutritionistii?

Dieta presupune dozarea fiecarui nutrient in functie de nevoile pacientului. De exemplu, daca pacientul are un deficit de fier, aceasta va consuma mai multe alimente care sa ii asigure fierul necesar. In general, nutritionistii sunt atenti la cativa nutrienti esentiali:

– aminoacizi: arginina, glicina, carnitina, ornitina, cisteina, GABA;

– vitamine: B5, B6, B9, B12, C;

– acid alpha lipoic.