Profil de designer: Jean Paul Gaultier

Pe buna dreptate Jean Paul Gaultier este numit „Enfant Terrible” al modei franceze, creatiile sale traversand barierele conventionalului si atingand noi sfere unde sexualitatea devine o forma fireasca de exprimare a feminitatii.

Jean Paul Gaultier s-a nascut pe 24 Aprilie 1952 in Franta, pentru ca in 1970, la varsta de 18 ani, celebrul creator de moda Pierre Cardin sa il angajeze ca asistent. Neastamparul lui J.P. Gaultier se poate observa inca de atunci, cand in 1971 a iesit de sub tutela lui Pierre Cardin incepand sa lucreze cu Jacques Esterel si, in cursul aceluiasi an, cu Jean Patou. In 1974 s-a intors la Pierre Cardin pentru a manageria pentru un an boutique-ul din Manila.

„Most provocative things I’ve done were not done purposefully, but instead came quite naturally.” spune Jean Paul Gaultier

Aceasta perindare era semn de efervercenta creativa, in 1976, pe cand avea doar 24 de ani, Jean Paul Gaultier si-a lansat prima colectie pe cont propriu. Inca de atunci, lumea modei i-a pus eticheta de Copil Teribil. In 1985 a introdus in moda man-skirt si a creat costumele de scena pe care Madonna le-a purtat in turneul mondial „Blond Ambition”. Incepand cu faimosul Cone-Bra, la acel moment Jean Paul Gaultier a venit in fata Madonnei cu un dosar ce insuma peste 1500 de schite, propuneri pentru fiecare moment al turneului. 16 ani mai tarziu, cu ocazia „Confessions Tour”, Madonna a apelat din nou la J.P. Gaultier sa ii creeze costumele de scena, pentru ca mai apoi Kylie Minogue sa vina cu aceeasi propunere, odata cu turneul „KylieX2008”.

Geniul sau nu se manifesta numai in colaborari sporadice cu artisti, pentru care isi lasa imaginatia sa zboare, ci in creatiile pentru brandurile proprii: Jean Paul Gaultier Ready to Wear, Couture, iar din 2003 si pana de curand, ca director creativ pentru Hermes, casa de moda franceza, faimoasa pentru seria de genti Hermen Birkin.

Odata cu lansarea noii colectii primavara-vara 2010, J.P. Gaultier s-a aliat cu brandul de imbracaminte Levi’s, pentru care a realizat o colectie speciala din denim. Seria de colaborari continua astfel incat. din toamna, asa cum va anuntam intr-un articol anterior, in magazinele La Perla va exista o colectie de lenjerie intima semnata Jean Paul Gaultier. Ne asteptam la ceva extrem senzual avand in vedere antecedentele sale..

Urmele lui J.P. Gaultier nu se pot gasi numai in moda, aici unde a lasat mostenire piese vestimentare iconice, ci si in lumea parfumurilor, linia sa fiind extrem de apreciata. Primul sau parfum a fost „Classique”, lansat in 1993, pentru ca doi ani mai tarziu sa fie lansat si primul parfum dedicat barbatilor, „Le Male”, care a devenit cel mai bine vandut parfum in Uniunea Europeana. In 2005 a fost lansat „Gaultier²”, un parfum unisex, urmat de „Fleur du Male” in 2007, un nou parfum pentru barbati. Cel mai recent parfum, care a cunoscut o deosebita mediatizare a fost „Madame”, pentru promovarea caruia s-a apelat la imaginea supermodelului Agyness Deyn. Putini sunt cei care recunosc un parfum J.P. Gaultier dupa mirosul sau insa multi sunt cei care recunosc unul dupa sticla simbol in forma de bust feminin / masculin.

Desi nu a urmat niciodata o scoala de design pentru ca, asa cum el insusi declara: „eram destul de respins in scoala pentru ca… sa spunem ca eram efeminat”, Jean Paul Gaultier admite faptul ca este cunoscut in moda pentru corsete, piese vestimentare ce reprezinta semnatura sa stilistica.

Citeste si profilurile anterioare realizate pentru celebrii designeri Marc Jacobs si Giorgio Armani pentru ca mai apoi sa afli ce designeri gay fac legea in moda.