Nebunia maximalista a gentilor Louis Vuitton cu infuzie de logo, a gentilor Dior, semnifica o indepartare de la estetica minimalista cu care ne-am obisnuit in ultimul an. Daca si dumneavoastra nu va saturati, pregatiti-va cartile de credit, pentru ca aceste genti de lux vor fi cu siguranta obiecte de colectie pentru anii urmatori.
Istoria logomaniei
Pur si simplu, logomania se refera la o obsesie nesatioasa pentru logo-uri, monograme si simboluri asociate unor marci specifice. Nascute din mentalitatea materialista de la sfarsitul anilor ’80 si din boom-ul financiar (invinovatim pe auto-numita Material Girl Madonna), accesoriile cu infuzie de logo au devenit rapid o parte a modei de zi cu zi pentru atractivitatea lor exclusiva si asocierea luxului; sa fii vazut cu un portbagaj cu monograma Louis Vuitton te-a inclus in conversatia despre moda fara sa spui un cuvant.
La apogeul sau in anii ’90 , logomania a evoluat de la o declaratie de moda la un stil de viata complet – erai ceea ce purtai. Gentile cu aplicatii bleumarin de la Christian Dior au fost imbracate ca un bilet de aur proverbial imbracat de neconformisti de stil precum Paris Hilton si Carrie Bradshaw. Dar aceasta tendinta crescanda s-a oprit brusc atunci cand a lovit criza financiara din 2007, rezultand in dorinta de a avea o garderoba minimalista , cu spatele pereche.
Logomania astazi
S-a intors si este un fenomen mai mare ca niciodata. Reprezinta Dior pentru monograma din prima colectie pret-a-porter a Mariei Grazia Chiuri; utilizarea de catre Alessandro Michelle a designului GG la Gucci ; si reintroducerea de catre Claire Waight Keller a celebrului simbol patru „G” la Givenchy, toate au stabilit un curs catre locul in care ne aflam astazi. Desi tendinta oglindeste aspectul sau initial, exista un indiciu de ironie cusut in aceste accesorii din panza si piele. In timp ce imitatiile devin mai greu de observat, aceste genti nu mai sunt simboluri elitiste cum erau candva. In schimb, au devenit artefacte nostalgice imbracate de o comunitate de oameni care doresc sa iasa in evidenta de tendintele contemporane. Drept urmare, aceasta miscare a facut din nou genti cu monograma „inauntru” – trebuie sa iubesti moda.
Fie ca sunteti in cautarea unei astefel de piese sau doriti un design mai modern, lista noastra cu cele mai bune 10 genti logomania va va satisface cu siguranta poftele de accesorii.
Inspirate de manusile de baseball din piele, gentile Coach au fost mult timp un simbol al vechii scoli americane. Dar abia in 2001, alimentat de tendintele vremii, marca si-a debutat modelul „C” jacquard – emblema colectiei semnaturii Coach. Aici panza cu monograma a fost folosita subtil. Partial ascunsa de un buzunar din piele neagra din fata, aceasta geanta merge pe linia dintre subtire si maximalist pentru a crea un aspect de sofisticare casual. Manerul superior detasabil inseamna ca ai doua genti intr-una, facandu-l un accesoriu ideal pentru a te transforma de la intalnirea cu socrii intr-o noapte in oras cu prietenele tale.
Simbolul Gucci „GG” este o piesa a iconografiei modei, una care a supravietuit veacurilor. De la creatia originala a lui Guccio Gucci pana la modelele moderne conduse de actualul director de creatie Alessandro Michelle, monograma „GG” a fost o emblema constanta a luxului italian – uneori chiar drama . In acest tote mediu cu garnitura din piele, monograma apare zgomotoasa si mandra, aratand mostenirea sa pentru ca toata lumea sa o vada. Feroneria ecvestra aurie completeaza panza de bumbac si ridica aspectul general al gentii. Cu interiorul sau larg si designul cu maner dublu, acest tote va deveni rapid cel mai potrivit pentru a face comisioane si a lua orasul cu asalt.
Facut popular de designerul John Galliano in anii nouazeci si reluat de Maria Grazia Chiuri, designul aplicatiei cu monograma este un simbol al elegantei si al racoarei franceze. Si daca nu ne credeti, deschideti-va Instagram – oricine este oricine are unul. Expusa in iubita geanta tote , monograma Dior functioneaza in mod coerent cu designul gentii, astfel incat sa se simta personala pentru tine. Puteti chiar sa va brodati numele pe el. In plus, pe masura ce ne intoarcem la birou, aceasta silueta robusta este accesoriul perfect pentru a tine laptopul si lucrurile esentiale de zi cu zi. Sau de ce sa nu va setati OOO si sa mergeti la plaja? Ia-ti o geanta care poate face ambele.
Ah, Fendi Baguette, este un favorit de Carrie Bradshaw si putem vedea de ce. Reproiectata de Karl Lagerfeld in 1965, monograma Fendi este un simbol al opulentei pure si al valorilor familiale (Silvia Venturi Fendi inca lucreaza pentru brand). Aici renumitul logo „F” este brodat in pielea moale de culoare alba, intr-un mod care completeaza subtil hardware-ul auriu stralucitor. Forma sa clasica alungita este modernizata datorita siluetei sale reduse, care este putin mai draguta decat OG Baguette.
Emblematizat pe accesoriile sale din piele si captusindu-si trenciurile clasice, emblematic cecul englezesc Burberry este unul dintre cele mai recunoscute marci de lux. Asa ca, atunci cand directorul de creatie Riccardo Tisci a decis sa introduca o noua monograma inspirata din arhiva brandului britanic, pasionatii de moda au fost in mod clar ingrijorati. Cu toate acestea, geanta lui de umar demonstreaza ca nu era nevoie sa-i puna la indoiala geniul. Cusaturile sale albe, monograma impletita si inchiderea cu motiv Burberry auriu vorbesc despre noua directie moderna a marcii, in timp ce manerul sau de lant auriu il face un insotitor potrivit pentru o aventura de seara.
Sunt putine marci precum Goyard. Mai vechi decat Louis Vuitton si cu un record de maiestrie experta a articolelor din piele, nu este de mirare ca doar comerciantii selectionati isi vand gentile. Pe langa inclinatia brandului pentru calitate, imprimeul cu monograma il ajuta sa iasa in evidenta in randul maselor. Punctele de pe tesatura creeaza trei modele chevron adiacente formand litera „Y”, un semn din cap catre numele familiei. Dar cea mai notabila calitate, poate, este constructia durabila din panza Goyardine – o geanta Goyard este pe viata.
Balmain s-a pozitionat ca spiritul contemporan, luminand femeia moderna cu privire la ceea ce are nevoie inainte de a sti ea insasi. Si aceasta geanta de umar nu este diferita. O combinatie de piele moale si panza jacquard, aceasta geanta are o senzatie vintage datorita formei dreptunghiulare, inspirata de stilul postbelic al anilor 1940. Dar infuzia de monograma Balmain (un design jacquard al initialelor lui Pierre Balmain), reflecta tendintele logomania din anii ’90. Una peste alta, aceasta este o geanta care este in tendinte, dar va depasi si tendintele.
Nu am putea aminti monograme fara sa ne adancim in Louis Vuitton. Creata in 1896, monograma clasica a devenit o marca inregistrata pentru casa de moda franceza aparand in liniile sale de accesorii si colectiile de pret-a-porter. De fapt, monograma s-a dovedit a fi atat de reusita incat de-a lungul anilor brandul a mai conceput mai multe, inclusiv stilurile Damier Azur si Damier Ebene . Aici, monograma clasica este combinata cu detalii vibrante din piele rosie, asezate pe o silueta structurata pentru o geanta care este atat de afaceri, cat si de placere.
In timp ce majoritatea gentilor monograme sunt realizate din panza si modele jacquard, Saint Laurent adopta o abordare diferita cu aceasta geanta de umar. Invocand logo-ul semnaturii YSL (realizat pentru prima data in 1986), aceasta geanta este decorata cu randuri peste randuri de stifturi cu logo auriu, dand un aspect rockstar accesoriului. Si daca asta nu a fost de ajuns, materialul din piele de caprioara si plusul de lant de aur il ridica si mai mult.
Pe langa faptul ca creeaza genti fabuloase fara cruzime , Stella McCartney este si fiica basistului si vocalistului Beatles Paul McCartney. Asadar, nu este surprinzator ca designerul ar crea o poseta cu monograma fara maini, potrivita pentru festivaluri si spectacole live. Redata in catifea moale si decorata cu un logo Stella McCartney impodobit cu cristale, aceasta poseta va spune lumii „esti la moda si stii asta”.