Acasă Uncategorized Cum masoara Google autoritatea paginilor web

Cum masoara Google autoritatea paginilor web

Lupta Google impotriva continutului problematic a atras din nou atentia asupra unei intrebari frecvente: de unde stie Google ce este autoritar? Raspunsul simplu este ca nu are o singura masuratoare de „autoritate”. Mai degraba, Google analizeaza o varietate de valori nedezvaluite care pot varia chiar de la o interogare la alta.

Valoarea originala a autoritatii: PageRank

Cand a inceput Google, avea o singura autoritate. Acesta se numea PageRank, care se referea la a cauta link-uri catre pagini. Google a numarat cate linkuri a primit o pagina pentru a ajuta la obtinerea unui scor PageRank pentru pagina respectiva.

Totusi, Google nu a recompensat doar paginile cu multe link-uri. De asemenea, a incercat sa calculeze cat de importante erau acele link-uri. O pagina cu cateva link-uri din alte pagini „importante” ar putea castiga mai multa autoritate decat o pagina cu multe link-uri din pagini relativ neremarcabile.

Totusi, nici paginile cu multa autoritate – mult PageRank – nu au fost garantate sa ajunga in topul rezultatelor cautarii Google. PageRank a fost doar o parte a algoritmului general de clasare al Google, sistemul pe care il foloseste pentru a enumera paginile ca raspuns la anumite cautari. Cuvintele reale din legaturi au avut un impact urias. Au fost luate in considerare cuvintele de pe paginile web in sine. Si alti factori au jucat un rol.

Autoritatea de calcul astazi

In zilele noastre, linkurile si continutul sunt inca printre cele mai importante semnale de clasare. Cu toate acestea, inteligenta artificiala – sistemul RankBrain de la Google – este un alt factor major. In plus, sistemul de clasare al Google implica peste 200 de semnale majore. Chiar si Tabelul nostru periodic al factorilor de succes SEO care incearca sa simplifice sistemul implica aproape 40 de domenii majore de luare in considerare.

Niciunul dintre aceste semnale sau valori de astazi nu implica un singur factor de „autoritate”, ca pe vremurile vechi ale PageRank, a declarat Google recent pentru Search Engine Land.

Nu avem niciun semnal ca vom spune: „Aceasta este autoritate”. Avem o gramada de lucruri despre care speram impreuna sa contribuie la cresterea gradului de autoritate in rezultatele noastre.

Care sunt acele lucruri? Aici, Google este linistit, nu ofera detalii. Cel mai mult se va spune ca grupul de factori pe care il foloseste pentru a ajunge la un proxy pentru autoritate este ceva ce spera ca intr-adevar corespunde cu cresterea vizibilitatii continutului cu autoritate.

Una dintre modalitatile prin care spera sa imbunatateasca aceasta combinatie este cu feedback-ul de la evaluatorii de calitate pe care ii angajeaza, carora li s-au oferit recent ghiduri actualizate despre cum sa semnaleze paginile web de calitate scazuta.

Dupa cum am explicat mai devreme, acesti evaluatori nu au impact direct asupra anumitor pagini web. Este mai degraba ca evaluatorii sa fie meseni intr-un restaurant, carora li se cere sa revizuiasca diferitele mese pe care le-au luat. Google preia aceste recenzii, apoi decide cum sa-si schimbe retetele generale pentru a-si imbunatati mancarea. Dar, in acest caz, retetele sunt algoritmii de cautare ai Google, iar mancarea sunt rezultatele cautarii pe care le ofera. Google spera ca feedbackul de la evaluatori, impreuna cu toate celelalte eforturi, ofera rezultate care rasplatesc mai bine continutul autorizat.

 Scopul nostru in toate acestea este sa crestem calitatea paginilor pe care le aratam utilizatorilor. Unele dintre semnalele noastre sunt corelate cu aceste notiuni de calitate.

Autoritatea este evaluata in primul rand pe pagina

Desi nu exista o singura autoritate, acea galeata de semnale functioneaza efectiv ca una. Asta duce la urmatoarea problema. Este aceasta autoritate ceva calculat pentru fiecare pagina de pe web sau domeniile pot avea o autoritate generala care se transfera catre pagini individuale?

Google spune ca autoritatea se face pe pagina. In special, evita ideea de autoritate la nivel de site sau de domeniu, deoarece aceasta poate duce la presupuneri false despre paginile individuale, in special cele de pe site-uri populare.

Nu am dori sa ne uitam la Twitter sau YouTube ca „Cat de autoritar este acest site?” dar cat de autoritar este utilizatorul [adica paginile individuale de utilizator] pe acest site.

Este o situatie similara cu site-uri precum Tumblr, WordPress sau Medium. Doar pentru ca acele site-uri sunt populare, folosirea acestei popularitati (si a oricarei presupuneri de autoritate) pentru pagini individuale din site-uri ar oferi acele pagini o recompensa pe care nu o merita neaparat.

Dar instrumentele terta parte care incearca sa evalueze atat „autoritatea paginii”, cat si „autoritatea domeniului?” Acestea nu sunt valorile Google. Acestea sunt pur si simplu presupuneri ale companiilor terte despre modul in care cred ca Google ar putea obtine puncte.

Semnale la nivel de site, nu autoritate de domeniu

Asta nu inseamna ca Google nu are semnale la nivel de site care, la randul lor, pot influenta paginile individuale. Cat de rapid este un site sau daca un site a fost afectat de programe malware sunt doua lucruri care pot avea un impact asupra paginilor din acele site-uri. Sau in trecut, „Actualizarea Penguin” de la Google, care viza spam-ul, a functionat la nivel de site.

Cand toate lucrurile sunt egale cu doua pagini diferite, semnalele la nivel de site pot ajuta paginile individuale.

Luati in considerare doua articole pe acelasi subiect, unul pe Wall Street Journal si altul pe un domeniu de zbor de noapte. Avand in vedere absolut nicio alta informatie, avand in vedere informatiile pe care le avem acum, articolul Wall Street Journal arata mai bine. Asta ar fi noi sa propagam informatii de la domeniu la nivel de pagina.

Dar paginile sunt rareori in situatii „toate lucrurile egale”. Continutul publicat pe web dobandeste rapid propriile semnale unice specifice paginii care, in general, le depasesc pe cele specifice domeniului. Printre aceste semnale se numara cele din galeata utilizate pentru a evalua autoritatea specifica paginii. In plus, semnalele exacte utilizate pot varia si in functie de intrebarea la care se raspunde, spune Google.

Latest articles

Cele mai frumoase locuri pentru prima intalnire in Cluj

Intr-o lume moderna, tehnologica si aglomerata, intalnirile romantice au capatat o noua dimensiune. Daca si tu te afli in cautarea unei potentiale perechi sau...

Batoane proteice fara zahar – iata ce beneficii aduc acestea unei diete

Zaharul este inamicul principal al greutatii perfecte, acesta contribuind la luarea in greutate – lucru pe care oricine il stie. Astfel, atunci cand urmezi...

Idei de tatuaje minimaliste de familie

Familia este unul dintre cele mai importante simboluri din societatea noastra si poate fi laudata, recunoscuta si amintita printr-un tatuaj. Aceste tipuri de design incearca...

Ochelari de soare care vor fi in tendinte in acest an

Draga iubitoare de accesorii, cu siguranta din colectia ta nu lipseste o colectie buna de ochelari de soare. Fie pentru ca ai nevoie de...