Acasă Uncategorized Utilizarea datelor demografice ale site-ului web pentru a va imbunatati strategia de...

Utilizarea datelor demografice ale site-ului web pentru a va imbunatati strategia de marketing

Daca doriti sa comunicati eficient cu clientii de pe piata dvs., trebuie sa stiti cine sunt acestia. Ganditi-va la aceasta afirmatie in termenii unui vorbitor public. Daca vorbitorul nu isi cunoaste audienta, risca sa aleaga un subiect de care publicului nu ii pasa, folosind un limbaj pe care nu il va intelege si lupta sa-l motiveze sa ia masurile de urmarire dorite. 

Pe de alta parte, un vorbitor cu o intelegere clara a publicului sau poate vorbi direct, clar si persuasiv. Deci, iata intrebarea: cum iti cunosti publicul? 

Intr-un context de marketing, analiza demografica a site-ului web este o modalitate de a dezvolta o viziune mai clara asupra persoanei cu care vorbiti. Desfacerea datelor va poate imbunatati strategia de marketing, permitandu-va sa comunicati mai eficient cu potentialii clienti, sa cresteti acoperirea publicului si sa inspirati actiunea dorita. 

Ce sunt exact datele demografice ale site-ului? 

In linii mari, demografia sunt caracteristicile oamenilor dintr-un grup. Grupul de oameni poate fi la fel de mare ca o intreaga natiune sau oras, sau la fel de mic ca o scoala, o companie sau chiar o echipa de marketing. 

Privind caracteristicile din cadrul unui grup, puteti genera date demografice care va permit sa intelegeti mai bine structura grupului.

In cazul site-ului dvs., datele demografice ale vizitatorilor sunt caracteristicile persoanelor care vin pe site-ul dvs. Unele date demografice comune ale publicului site-ului web includ: 

  • Varsta
  • Gen
  • Locatie geografica 
  • Mod de acces (mobil vs. desktop)
  • Canale de acces (retele sociale vs. motor de cautare vs. direct) 
  • Modele de cumparare

Sa presupunem ca lucram pentru o companie de cosmetice si unul dintre principalii nostri concurenti este Sephora. Daca am dori sa adunam date demografice pentru propriul nostru site web, am merge direct la Google Analytics. Dar daca am dori date demografice despre Sephora si altii din industrie, am putea folosi instrumentul Market Explorer al pentru a analiza defalcarea pe varsta si sex a vizitatorilor site-urilor concurentei si a pietei in ansamblu. 

Poate ca nu este surprinzator sa vedem ca peste 85% din traficul catre Sephora vine din SUA si Canada, dar s-ar putea sa ne pare interesant faptul ca traficul din India este mai mare decat multe tari europene. Pe baza acestor informatii, daca am cauta oportunitati in afara SUA, am putea privi India ca pe o piata de explorat. 

Dupa cum demonstreaza aceste informatii, explorarea datelor demografice cu privire la vizitatorii site-urilor concurentilor dvs. poate fi un ajutor semnificativ in imbunatatirea analizei de public tinta a propriului site web, ceea ce va va permite sa va comercializati brandul mai eficient. 

Ce pot face datele demografice pentru analiza publicului tinta? 

Odata ce intelegeti datele demografice ale concurentilor dvs. si ale pietei in ansamblu, puteti utiliza aceste informatii pentru a va rafina analiza audientei si pentru a va consolida propria strategie de marketing.

Desi exista numeroase moduri de a utiliza datele demografice, iata trei exemple despre cum va poate imbunatati marketingul: 

  • Atrageti clienti noi  — A sti cine viziteaza site-urile concurentei (si cine nu) va poate ajuta sa va directionati eforturile de marketing pentru a atrage noi clienti. Descoperirea unui anumit decalaj demografic in audienta dvs. va poate ajuta sa va dati seama unde sa va concentrati eforturile de marketing. De asemenea, descoperirea unei tendinte te poate ajuta sa stii unde sa dublezi. 
  • Oferiti ceea ce isi doresc oamenii  — Intelegerea nevoilor si dorintelor oamenilor de pe piata dvs. va permite sa oferiti informatiile, produsele si serviciile pe care oamenii le cauta. Odata ce stiti cine viziteaza site-urile concurentilor dvs., este mai usor sa faceti presupuneri informate despre ceea ce isi doresc acesti oameni atunci cand va viziteaza site-ul.
  • Vorbiti limba publicului dvs.  — Folosirea unui limbaj care va este familiar publicului va ajuta sa creati incredere. Informatiile demografice despre oamenii din piata dvs. va permit sa studiati problemele specifice cu care se confrunta, dorintele pe care le au si modurile in care comunica despre acele dorinte si probleme. Aveti incredere in noi, vizitatorii de sex feminin din generatia Z vorbesc despre problemele lor intr-un mod diferit decat barbatii Boomers. A vorbi cu clientii despre nevoile si dorintele lor in propria limba poate face o lume de diferenta.

Incepeti cu varsta si sexul in Analiza publicului tinta al site-ului 

Cand vine vorba de valorificarea datelor demografice pentru strategia dvs. de marketing, varsta si sexul sunt doua caracteristici esentiale de luat in considerare. Varsta si sexul unui vizitator al site-ului va pot spune multe despre ceea ce cauta, cum sa discutati cu el despre asta si cum sa le satisface nevoile. 

  • Gen  – Cele mai comune genuri cand vine vorba de demografie sunt barbatii si femeile. Unii oameni, totusi, se identifica ca non-binari sau prefera sa nu raspunda la intrebari despre gen. Desi un numar mai mic de vizitatori se va identifica ca non-binari sau prefera sa nu raspunda, este important sa nu ignorati aceste date atunci cand vine vorba de analiza audientei dvs. 

Indiferent de modul in care se identifica publicul, identitatea de gen are un impact mare asupra modului in care oamenii se relationeaza cu ei insisi si cu lumea din jurul lor. Cercetarile au aratat ca barbatii, femeile si oamenii non-binari raspund diferit la diferitele utilizari ale limbajului, culorilor, imaginilor si altor media. Acesta devine un punct incredibil de important atunci cand marketingul catre diferite grupuri. 

Comparati cu limba folosita pentru aceasta colonie destinata barbatilor. Specialistii in marketing folosesc adjective puternice precum „puternic” si „brut”. 

  • Varsta  — Utilizatorii site-ului sunt de obicei grupati in subcategorii generationale. Boomers, Millennials, Gen Z, Gen Y si Gen X sunt toate exemple de grupe de varsta. Desi exista variatii in cadrul grupelor de varsta, cunoasterea in ce grup se incadreaza utilizatorii dvs. va poate ajuta sa formulati ipoteze despre valorile, nevoile, dorintele, interesele si modalitatile lor de utilizare a internetului.

Studiile asupra utilizatorilor retelelor sociale arata ca anumite platforme atrag diferite grupuri de varsta. Acesta poate fi un atu atunci cand planificati campanii de marketing. De exemplu, o campanie pentru a atrage clienti mai tineri poate avea rezultate mai bune pe TikTok decat pe Facebook. Sau un efort de a atrage mai multi barbati tineri poate avea mai mult succes pe Twitter decat pe Instagram. 

De ce este cruciala compararea datelor demografice cu concurentii dvs

Desi intelegerea demografiei site-ului dvs. web este importanta, compararea datelor dvs. cu cele ale concurentilor va poate oferi informatii cheie care va pot face mai competitivi pe piata mai mare. 

Compararea datelor demografice cu cele ale concurentilor va permite sa studiati:

  • Acolo unde publicul tau se suprapune cu concurentii tai
  • Unde audienta dvs. si cea a concurentilor dvs. sunt diferite 
  • Unde eforturile tale reusesc sau esueaza
  • Ce parte din publicul relevant nu ati implicat inca

Cand vine vorba de extinderea audientei dvs., stiind unde publicul tinta isi petrece timpul online, va poate ajuta sa luati decizii importante despre unde sa va directionati eforturile de marketing. 

Vizualizarea datelor demografice ale vizitatorilor pentru site-urile concurentilor dvs 

Exista multe modalitati de a obtine date demografice pentru propriul site web. Cel mai comun software pentru colectarea datelor demografice este Google Analytics. De asemenea, unele servicii de creare si gazduire a site-urilor web, cum ar fi Squarespace, ofera software de analiza incorporat care ofera informatii despre demografia site-ului dvs. 

Limitarea Google Analytics si a altor software de analiza este ca aceste instrumente nu va permit sa vizualizati date referitoare la concurentii dvs. Aceasta este valoarea reala a instrumentelor Market Explorer sau Traffic Analytics. Cu aceste instrumente, puteti vizualiza informatii digitale competitive pentru orice site web din 190 de tari si regiuni.

Mai mult, cu aceste instrumente , puteti vizualiza datele demografice dintre diferite site-uri pe un singur tablou de bord. De exemplu, daca dorim sa vedem distributia de varsta si sex intre concurentii Sephora, am putea folosi Raportul de evaluare comparativa din instrumentul Market Explorer. Benchmarking-ul va permite sa introduceti pana la 5 concurenti si sa vizualizati puncte de date unul langa altul. 

In cele din urma, este important sa colectati date din cat mai multe locuri posibil pentru a crea cea mai completa imagine a datelor demografice a site-ului dvs. De exemplu, urmarirea datelor demografice ale vizitatorilor alaturi de diferite surse de trafic ale site-ului web poate produce o perspectiva interesanta asupra locurilor in care va puteti imbunatati propria strategie. 

Pune totul impreuna: demografia site-ului si strategia ta de marketing

Pentru a promova eficient, trebuie sa stii cu cine vorbesti. O imagine clara a demografiei site-ului dvs. si a site-urilor concurentilor va permite sa comunicati mai eficient cu clientii dvs., sa descoperiti lacune in publicul vizat si sa intelegeti cum sa va extindeti acoperirea. 

Cand incepeti pentru prima data, numarul de date demografice diferite pe care le puteti urmari poate fi coplesitor. Incepeti cu datele cu cel mai mare impact. Desi am sugerat varsta si sexul ca un loc bun de inceput, diferite optiuni demografice ar putea avea mai mult sens, in functie de obiectivele dvs. specifice de afaceri. 

Dar aveti grija sa nu faceti presupuneri in timp ce elaborati strategia. De exemplu, ar fi usor pentru companiile de cosmetice sa presupuna ca genul nu este o masura importanta de masurat, deoarece toate produsele lor sunt adaptate femeilor. 

Facand aceasta presupunere, totusi, marketerilor le lipsesc acei barbati care vin pe site-ul web cumparand cadouri pentru femeile din viata lor. In acest caz, analiza datelor poate duce la cateva constatari interesante! Pastrati o minte deschisa si lasati numerele sa vorbeasca. 

Indiferent de unde incepeti, interactiunea continua cu datele este extrem de importanta. Aveti incredere in noi, concurentii dvs. se uita indeaproape la cine le viziteaza site-ul web. Si sunt sanse ca acestia sa efectueze, de asemenea, cercetari privind publicul site-ului si asupra traficului site-ului dvs. Succesul de marketing depinde de a ramane in fata curbei si de a va ajusta strategia pe masura ce apar noi tendinte. 

Latest articles

Somnolenta: ce este, simptome si tratament

Hipersomnia este simptomul (plangerea subiectiva a pacientului) constand intr-o tendinta de a dormi in situatii anormale . Adica este excesiv de usor sa adormi in timpul zilei,...

Cum sa ingrijesti unghiile dupa manichiura cu gel

Unghiile cu gel sunt alternativa pentru acele femei care isi doresc ceva diferit sau pur si simplu vor sa aiba unghii mai lungi. Acest sistem este de...

Cele mai frumoase locuri pentru prima intalnire in Cluj

Intr-o lume moderna, tehnologica si aglomerata, intalnirile romantice au capatat o noua dimensiune. Daca si tu te afli in cautarea unei potentiale perechi sau...

Batoane proteice fara zahar – iata ce beneficii aduc acestea unei diete

Zaharul este inamicul principal al greutatii perfecte, acesta contribuind la luarea in greutate – lucru pe care oricine il stie. Astfel, atunci cand urmezi...