Carolina Herrera, de la ghetoul aristocratic la pasarelele internationale

Putine femei din aceasta lume au avut sansa sa vada un imperiu de afaceri creat singur, cu atat mai putin femeile latine. Traim intr-o lume patriarhala, din pacate. Dar, din fericire, exista unele femei care au depasit aceasta realitate si au reusit sa revolutioneze anumite domenii de afaceri. Un exemplu in acest sens este Carolina Herrera.

In acest an al pensionarii sale ca designer, am decis sa o onoram pentru ca este unul dintre cele mai apreciate nume din moda mondiala, pentru ca a fost cel mai de succes designer de origine hispanica din lume si pentru ca a fost o icoana a elegantei si a bunului gust. Sa aflam mai multe despre viata sa mai jos:

Anii timpurii

S-a nascut ca Maria Carolina Josefina Pacanins Nino la Caracas (Venezuela), la 8 ianuarie 1939. Este una dintre cele patru fiice ale unei familii ale carei radacini de pe continent dateaza din secolul al XVI-lea. Tatal sau, Guillermo Pacanins , a fost un pionier al aviatiei care a servit ca guvernator al Caracasului si ca ministru al afacerilor externe al tarii. Mama ei ( Maria Cristina Nino Passios ) si bunica erau femei elegante, care calatoreau regulat la Paris pentru a-si imbraca hainele in marile case de design din Balenciaga , Lanvin si Dior , care au servit ca o inspiratie timpurie pentru a continua o cariera in moda. .

Tineretea sa a fost petrecuta in mediul de inalta societate din anii ’50, la Caraquena, sub tutela unei guvernante. Parintii ei erau destul de stricti; Aveau o casa foarte organizata si disciplinata. A fost un moment potrivit si un mod corect de a face totul. In copilarie, a invatat sa coase pentru a face singura hainele pentru papusile ei, dar, pe masura ce a imbatranit, a incetat sa mai fie interesata, din moment ce nu a facut asa bine ; in schimb ea a devenit o cititoare vorace. Mama ei i-a spus ca trebuie cultivata , ca a avea o viata interioara fructuoasa era foarte importanta, ca frumusetea era primul lucru pe care trebuie sa o duci, dar ca, daca nu era nimic in interiorul ei, se va simti foarte singura.

Adoptarea prenumelui „Herrera”

La scurt timp, si-a reinnoit relatia cu Reinaldo Herrera Guevara , pe care o cunoscuse ca un copil; El provenea si dintr-o familie venezuela bogata si chiar avea titluri de sange regal si nobil spaniol: a fost Marques de Torre Casa, titlu care a fost revocat in 1992. Dupa casatoria lor din 1968, cuplul a fost protagonistul jet-set-ului. Caracas, de cand Reinaldo, care fusese prezentator de televiziune, s-a mutat in acele cercuri. Au avut doua fiice, care au locuit cu ele si cu celelalte doua fiice ale primei casatorii a Carolina intr-o hacienda detinuta de familia Reinaldo din parohia La Vega (Caracas), construita in 1590, este una dintre cele mai vechi case din emisfera vest.

In anii treizeci de ani, Carolina Herrera a inceput sa apara regulat pe topurile internationale ca fiind una dintre cele mai bine imbracate socialiste , iar in 1980, ea si sotul ei s-au mutat la New York impreuna cu fetele lor. Acolo, Reinaldo a inceput sa lucreze ca unul dintre editorii revistei Vanity Fair si a inceput sa frece umerii in cercuri sociale importante din arta si cultura din New York, ceea ce le-a castigat prieteni precum printesa Margaret din Marea Britanie si artistul conceptual Andy Warhol, printre altii.

Proiectarea ca revelatie tarzie

La patruzeci de ani, Carolina a avut in vedere pentru prima data crearea unui fel de afaceri legate de moda si s-a gandit la designul tesaturilor. O veche prietena de familie, Diana Vreeland , editor de icoane pentru revista Vogue pentru acei ani, a sugerat sa realizeze o linie completa de imbracaminte. Asadar, Herrera, in toamna anului 1980, a adus aproximativ douazeci de rochii concepute de ea la New York. El a imprumutat un apartament al unui cunoscut din Park Avenue si si-a invitat prietenii sa vada expozitia.

A inceput o mica afacere cu doar o duzina de angajati, dar a crescut rapid. Socialistii care au cunoscut-o au devenit primii ei clienti fideli , precum magnatul Estee Lauder si fosta prima doamna a Statelor Unite, Jacqueline Kennedy Onassis , pentru care a conceput toate rochiile pe care le-a purtat in ultimii zece ani de viata. Desi aceasta a catapultat-o ​​ca nimeni altcineva, revistele de moda au criticat-o dur, ceea ce a servit ca invatand sa-si imbunatateasca si sa transforme brandul in imperiul modei care este astazi si care reprezinta o avere personala care depaseste 1.000. milioane de dolari.

Un brand de mai multe milioane de dolari

Compania, care detine astazi patru marci ( CH , Carolina Herrera New York , 212 si The House ), s-a bucurat de vanzari mai mari dupa ce a conceput rochia de mireasa pentru Caroline Kennedy in 1986. Si-a extins activitatea pentru a include nu doar linia sa de pret . -a-porter si articole facute la comanda pentru femeile grozave, dar si rochiile de mireasa si o linie la un pret mai mic pentru consumul in masa.

In 1988, a lansat o linie de parfumuri cu un parfum bazat pe floarea de iasomie , in amintirea unui tufis care a inflorit in afara dormitorului ei din Caracas, cand era adolescent. Ani mai tarziu, avea sa-l angajeze pe Puig , o companie spaniola de produse cosmetice, pentru a-si produce linia de parfumuri care a devenit un succes urias. Printre aceste parfumuri se numara „ CH ” (pentru barbati si femei) si celebrele „ 212 ” si „ 212 Sexy ”. Fiica ei cea mai mica, Carolina Herrera de Baez , a fost responsabila de aceasta parte critica a companiei de atunci.

In 1990, dupa un deceniu cu afacerile sale, cifrele en-gros au ajuns la 20 de milioane de dolari, iar pentru a sarbatori acest lucru, Carolina a condus la deschiderea unui nou showroom de lux pe a saptea Avenue din New York. Ea a recunoscut ca industria modei este dificila , mentionand ca femeile moderne au preocupari din ce in ce mai presante, iar acest lucru este exprimat in imbracamintea ei. El spune ca moda in trecut insemna ca trebuia sa ai curaj sa porti ceva diferit pentru a exprima o personalitate individuala, dar in limitele stabilite de regulile formale de eleganta si stil. Si ca in zilele noastre oamenii vor sa fie liberi sa foloseasca ceea ce le place, orice combinatie care iti place si ca nu exista reguli de urmat; dar pana la urma toate sfarsesc in cautarea exact a aceluiasi lucru.

De asemenea, a fost foarte sincera in ceea ce priveste abilitatile sale de cusut, despre ochiul ei aspru pentru proportie, pentru amestecarea tesaturilor si pentru forme, dar nu si pentru taiere sau cusut (de obicei meseria de cusut a marilor designeri). de obicei este delegat sau subcontractat). In acest sens, este sustinut de o echipa multidisciplinara de asistenti care isi executa schitele intr-un proces de productie formala.. Este de obicei inspirat de pictori, gradini sau muzica, dar s-a asigurat, de asemenea, ca primeste inspiratie in viata de zi cu zi, in privirea femeilor din jurul sau. Stilul sau de viata si vizitele obisnuite la comerciantii de lux din marile orase din SUA pentru a-i introduce noile linii au ajutat-o ​​sa creeze un sens comercial.

In 2000, Herrera si-a deschis primul magazin situat pe Madison Avenue din Manhattan si si-a exprimat dorinta de a-si extinde afacerea in Europa . Doi ani mai tarziu, el si-a deschis primul butic in afara New York-ului, un boite situat in cartierul exclusiv din Salamanca din Madrid.

El considera ca conducerea unei companii de mare succes ca a sa se poate face in timpul unei saptamani normale de lucru. El a declarat ca nu lucreaza niciodata peste cinci dupa-amiaza si ca are timp sa mearga o ora si sa isi viziteze Caracasul natal din cand in cand. El spune ca este trist doar sa lucrezi, ca munca este ceva important pentru viata, dar ca nu ar trebui sa fie intreaga viata. De asemenea, si-a exprimat scepticismul in fata retelelor de socializare cu privire la utilizarea personala a acestora, desi considera ca sunt utile pentru afaceri.

Lasă un răspuns